Sabtu, 20 Februari 2010

Hari Pertama Persekolahan 2010


Hari yang indah ini.. saya mulakan dengan rasa syukur kerana masih bertugas di sini...tempat yang telah menjadi titik pertama saya bergelar guru penolong kanan Hal Ehwal Murid. Bersyukur dan moga kita terus berada dalam lindungan Illahi. Hari ini memang sibuk dengan beberapa tugasan yang perlu diselesaikan. Semangat memang lebih..dan harap berkekalan hingga hujung tahun. Dalam kesibukan ini..masih sempat saya gunakan waktu ni untuk mencoretkan sedikit catatan

Pelbagai ragam dapat kita lihat pada hari ini. Ada yang tersenyum, ada yang monyok, ada yang berair mata. Tak tahulah sedih ke, gembira ke..wallahua’lam.


Dunia persekolahan sememangnya menyeronokkan. Tempat menimba ilmu untuk dibawa bukan sahaja sebagai platform untuk memasuki alam pengajian ke peringkat seterusnya tetapi juga sebagai bekalan untuk kehidupan dimasa akan datang.


Namun yang pasti, hari ini merupakan hari yang bersejarah khas buat murid-murid tahun satu. Masing-masing menampakkan semangat untuk hadir kesekolah sehingga diberitakan kedapatan murid tahun satu bangun seawal jam 5 pagi


Inilah hari pertama melangkah sebagai seorang murid. Kalau sebelum ini hanya bersama rakan-rakan dari pra sekolah, tapi kini sudah berbeza, bukan sahaja bersama rakan-rakan tahun satu, tapi dikelilingi murid dari tahun yang berbeza.

Selamat bertugas kepada semua guru di Malaysia.. Jadilah 2010 ini sebagai tahun perubahan yang lebih baik dari tahun sebelumnya..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan